Autor haseł reklamowych, zaskakujących tekstów, scenariuszy reklamówek telewizyjnych i radiowych, żartów słownych, czyli wszystkiego, co pomaga zareklamować i sprzedać towar. Najważniejsze tej profesji jest znalezienie oryginalnego pomysłu na wylansowanie produktu, usługi, idei a nawet osoby. Do zawodu copywritera przydatne jest wykształcenie polonistyczne, psychologiczne, dziennikarskie lub... brak wyższego wykształcenia!
Jak w każdym quasi artystycznym fachu liczy się przede wszystkim intuicja. Bardzo przydaje się też oczytanie i znajomość języka polskiego. Copywriterzy pracują w agencjach reklamowych. Najlepsi cieszą się finansowymi sukcesami w międzynarodowych sieciowych agencjach. To zawód twórczy wymagający jednak silnych nerwów, ponieważ często zdarza się, że genialne pomysły lądują w koszu na śmieci, gdy nie zaakceptuje ich klient.
Kandydaci na to stanowisko muszą wykazać się lekkością pióra pisząc "próbki tekstu" na zadane tematy. Pracują na etacie, podpisują umowę o dzieło lub prowadzą działalność gospodarczą. Junior copywriter w małej polskiej agencji (do 10 pracowników) zarabia brutto 2500 zł, w średniej 3000-4000 zł. Senior copywriter w dużej polskiej agencji lub międzynarodowej agencji sieciowej od 4000-6000 zł, często nawet od 12 000 do 24 000 zł - dla dyrektora artystycznego zespołu.
Do legendy tego zawodu przeszedł copywriter, który za słynne zdanie "Ociec prać?" - dostał honorarium 50 000 zł. Ostatnie lata wyłoniły grupę copywriterów piszących krótkie teksty o produkcie lub usłudze - na potrzeby pozycjonowania stron www.
Copywriter powinien znać zasady komunikacji masowej, mieć wiedzę o zachowaniu konsumenta, o perswazji i zmianie postaw.
źródło http://www.pracuj.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz